Røntgenbehandling i klinikken.

En av fordelene du som pasient har hos Kiropraktor Wangberg er å kunne ta røntgenbilder i klinikken, for så å få svar på bildene mens du er inne. Dette sparer deg for unødvendig ventetid og unødige kostnader.

Røntgen i Trondheim

Kiropraktor Wangberg tar røntgenbilder av smerteområdet for å avdekke bakenforliggende årsaker til at det gjør vondt, slik at han deretter kan være i stand til å iverksette rett behandling for skjelettplager og muskelsmerter.

Røntgenbilder og årsak til smerter

Når kiropraktoren tar røntgenbilder, er det fordi røntgenbildene kan bidra til å avdekke årsaken til muskelsmerter og skjelettplager. Både medfødte tilstander, slitasje forandringer og årsaker til akutte smerter som f.eks. benbrudd vil vises på røntgenbildet. Kiropraktor Wangberg ved Valentinlyst Kiropraktorklinikk i Trondheim har eget røntgenutstyr ved klinikken, og det går dermed raskt å få tatt og tolket røntgenbildene. Man slipper både ventetida og ekstrakostnadene som er forbundet med å få en henvisning til røntgen annet steds.

Røntgen bilder og diagnostisering

Røntgenbildene hos kiropraktoren blir fortrinnsvis tatt mens pasienten står, fordi man da også kan vurdere akseforhold (symmetri, skjevheter etc). Røntgenbildene brukes også for å utelukke behandlingsmetoder dersom f.eks. pasienten har uttalt osteoporose. Ut fra eventuelle røntgenfunn kan man ofte si noe om hvorvidt smerter som har påkommet er et resultat av en akutt belastningslidelse, eller om det er noe som har bygget seg opp over tid.

Behandling etter røntgenbilder

All informasjon fra røntgenbildene har betydning for valg av behandlingsteknikk hos kiropraktoren. Sammen med pasientens alder og sykdomshistorie er røntgenbilder med på å avgjøre hva som er hensiktsmessig behandling, samtidig som det potensielt kan være med på å utelukke behandlingsformer f.eks. ved osteoporose. Jo mer informasjon vi har om ryggsøylen og skjelettet, jo bedre er man i stand til å stille en presis diagnose og iverksette riktig behandling for den enkelte pasient. Bruk av røntgenbilder er dermed fordelaktig for både pasienten og kiropraktoren.